ČASOPIS UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE PETRA PRERADOVIĆA
Kliknite na naslov ili na sliku za ulazak na portal!
ERASMUS +
Climate Change and STEM Education in Classrooms
2022. - 2024.
Savjetodavna linija za roditelje
0800 0800
Savjetodavna linija za djecu
116 111
Pozivi na oba broja su besplatni.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
08.00 - 08.45
08.50 - 09.35
09.40 - 10.25
10.45 - 11.30
11.35 - 12.20
12.25 - 13.10
13.15 - 14.00
14.00 - 14.45
14.50 - 15.35
15.40 - 16.25
16.45 - 17.30
17.35 - 18.20
18.25 - 19.10
19.15 - 20.00
Međunarodni dan pismenosti obilježava se 8. rujna, a utemeljio ga je UNESCO 1967. godine s ciljem promicanja važnosti učenja i pismenosti te osvješćivanja javnosti o problemu nepismenosti na međunarodnoj razini ističući pismenost kao temeljno ljudsko pravo i temelj za cjeloživotno učenje.
Od početaka obilježavanja Međunarodnog dana pismenosti do danas shvaćanje pojma pismenosti razvijalo se i mijenjalo kako su se mijenjale i društvene, političke, znanstvene, tehničke i druge okolnosti.
Iako se precizna definicija pismenosti razlikuje od zemlje do zemlje, ona obuhvaća, uz vještine pisanja, čitanja i računanja, i osposobljenost za čitanje s razumijevanjem, vještine komuniciranja, znanja stranih jezika i korištenja suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija, osposobljenost za rješavanje problema, vještine i spremnosti za timski rad, prihvaćanje drugih i drukčijih te osposobljenost za trajno učenje.
Danas je jasno da pismenost nema jednu, već više dimenzija (npr. čitalačka, dokumentacijska i numerička pismenost), koje ne moraju biti jednako razvijene.
Isto tako, osim opće pismenosti, govorimo i o raznim drugim vrstama pismenosti (informatička, matematička, zdravstvena, financijska, znanstvena, metodološka, ekološka itd.).
Pojam pismenosti u razvijenim državama Europe sve se češće veže uz pojam ključnih kompetencija, a one su:
Pismenost je nužan preduvjet društvenog i osobnoga razvoja. Za pojedince, obitelji i društva ona je instrument osnaživanja koji pozitivno utječe na zdravlje, prihode i odnose sa svijetom. Pismenost u svim svojim dimenzijama donosi korist pojedincu i društvima, utječe na rast samopouzdanja, osnažuje za individualnu i kolektivnu akciju, oslobađa kreativnost i osposobljava za kritičku refleksiju stvarnosti. Također, političke i kulturne koristi te koristi u područjima poput obrazovanja, ekonomije, očuvanja zdravlja, reprodukcije i ravnopravnosti spolova jasno su vezane uz podizanje razine pismenosti.
Stoga, budimo pismeni!
Dragi učenici-knjigoljupci!
Među koricama knjiga nalaze se novi svjetovi, ljudi i krajevi. Ondje su snovi i stvarnosti književnika, ilustratora, prevoditelja...
Čitajući ih, upoznajete autore, maštate i obogaćujete svoj svijet.
Radujući se susretu u školskoj knjižnici, sve vas pozivamo na druženje s knjigama!
Stručne suradnice knjižničarke