ČASOPIS UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE PETRA PRERADOVIĆA
Kliknite na naslov ili na sliku za ulazak na portal!
ERASMUS +
Climate Change and STEM Education in Classrooms
2022. - 2024.
Savjetodavna linija za roditelje
0800 0800
Savjetodavna linija za djecu
116 111
Pozivi na oba broja su besplatni.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
08.00 - 08.45
08.50 - 09.35
09.40 - 10.25
10.45 - 11.30
11.35 - 12.20
12.25 - 13.10
13.15 - 14.00
14.00 - 14.45
14.50 - 15.35
15.40 - 16.25
16.45 - 17.30
17.35 - 18.20
18.25 - 19.10
19.15 - 20.00
MALA ŠKOLA BRODOGRADNJE
Nekada je život na Jadranu bez brodova bio nemoguć. Brodovi su se gradili ručno od drveta. Naš profesor tehničke kulture u suradnji s timom iz Stolar Arta organizirao je obnovu stare tradicije povodom manifestacije Zadar more. Mala škola brodogradnje je organizacija koja već četiri godine djeluje po našoj obali. Uz pomoć djece osnovnih škola izrađuju brodove po starim nacrtima. Ove godine Škola brodogradnje je došla u Zadar.
Marcelu, Kristijanu, Lovri, Luki, Klari, Asiji i meni pripala je čast da sudjelujemo u jednotjednoj Školi.
Prvoga dana okupili smo se na Narodnom trgu željni novog znanja i novih otkrića. U Providurovoj palači pogledali smo prezentaciju o povijesti brodogradnje. Naučili smo da su prvi brodovi bili debla privezana konopom. Kasnije su počeli graditi brodove po nacrtima sličnim današnjim. Nakon prezentacije otišli smo do improviziranog škvera, smještenog na Narodnom trgu, gdje smo se upoznali s alatom, materijalom i nacrtom. Počeli smo ocrtavati dijelove broda. Sljedećeg dana dovršili smo ocrtavanje dijelova koje smo kasnije odrezali ubodnom pilom. Trećeg dana polako,ali sigurno spojili smo dijelove broda. U četvrtak smo izbrusili brod, potom zakitali rupe te ponovno sve izbrusili. Ostatak dana proveli smo ocrtavajući kormilo i jedro. Posljednjeg dana prelakirali smo dijelove koji će ostati u boji drveta. Brod smo obojili bijelom bojom,a lajsne plavom. Montirali smo jedro, kormilo i držače za vesla. U subotu, uzbuđeni zbog konačnog rezultata, a tužni zbog raspadanja ekipe „Mali brodograditelji“, posljednji put smo provjerili je li sve u redu. Uslijedio je blagoslov broda nakon čega smo primili diplome. Zadnja stanica našeg malog putovanja bila je porinuće broda. Svi zajedno smo odnijeli brod do mula. Kao i prethodnih dana bili smo okruženi fotografima, snimateljima, novinarima i promatračima. Na mulu smo porinuli brod u more. Krisitijanu je pripala čast da prvi uđe u brod.
Ponosni na naš brod došli smo do zaključka da je ova škola brodogradnje bila jedno predivno iskustvo. Dogovorili smo se da ćemo brod posjećivati minimalno jednom mjesečno te da nikada nećemo zaboraviti ovih pet dana i naš brod.
Leonarda Zorica, 8.a
Književno-scenski doživljaj djetinjstva - druženje s g. Jurom Zekanovićem
POVODOM MJESECA ŠKOLSKIH KNJIŽNICA (LISTOPAD 2012.) UPRILIČEN KNJIŽEVNI SUSRET U OŠ PETRA PRERADOVIĆA
U četvrtak, 11. listopada 2012., učenici šestih,sedmih i osmih razreda naše škole nazočili su književno-scenskome susretu povodom predstavljanja knjige g. Jure Zekanovića „Jurčekove dogodovštine“ objavljenje 2010. godine. Predstavljanju su doprinijeli Jasna Ančić i Mirko Šatalić, vrsni glumci zadarskoga HNK .
Poseban ugođaj stvorila je glumica Jasna Ančić čitajući priču „ Nestanak Dine“. Uživala sam slušajući je, a u mojim mislima događala se napeta potraga za izgubljenim dječakom Dinom. Pisac je potvrdio sve moje tvrdnje. Bio je jako nemirno dijete, kao i mnoga djeca danas, i to mi se svidjelo. U pregrstu zanimljivih autobiografskih priča upoznali smo divnu Doratu i požrtvovnog, nemirnog, oštroumnog Jurčeka i njegove prijatelje koji su mu nerijetko bili poticaj za priče.
Gospodin Zekanović potrudio se iscrpno odgovoriti na sva naša pitanja navodeći nas na ulomke priča koje je nadahnuto interpretirao Mirko Šatalić.
Druženje je trajalo dva školska sata, ali voljeli bismo da je potrajalo i duže jer su neka pitanja ostala bez odgovora.
Djetinjstvo se opet pokazalo kao čvrst most među generacijama.
Anđela Majica, 7.A