U sklopu ovogodišnjeg Festivala znanosti, koji se održava pod temom „Mreže“, učenici Osnovne škole Petra Preradovića sudjelovali su u edukativno-istraživačkoj radionici posvećenoj mreži rijeka u Europi. Cilj radionice bio je upoznati učenike s razgranatom mrežom europskih rijeka te razviti njihove istraživačke, suradničke i digitalne vještine kroz niz zabavnih i poučnih aktivnosti.
Radionica je započela ledolomcem pod nazivom „Pogodi koja sam rijeka“ – igrom u kojoj je svakom učeniku na čelo bila pričvršćena kartica s nazivom jedne europske rijeke. Pitanjima na koja se odgovaralo isključivo s “da” ili “ne”, učenici su pokušali otkriti identitet svoje rijeke. Nakon što bi pogodili, dobili bi dodatni zadatak: odgovoriti točno na jedno geografsko i jedno matematičko pitanje kako bi ostali u igri i mogli na zajedničkoj karti Europe označiti tok svoje rijeke uz pomoć konca i igle.
Kroz timski rad i istraživanje, učenici su pripremili interaktivnu kartu Europe s označenim rijekama, prikupljajući informacije o njihovom geografskom položaju, gospodarskoj važnosti i ekološkim izazovima. Svaka je grupa predstavila svoju rijeku, njezinu ulogu i utjecaj na regije kroz koje teče.
Na kraju radionice uslijedila je prezentacija izrađenih karata, razmjena stečenih znanja kroz diskusiju i završni kviz.
Ova radionica spojila je znanost, igru, timski rad i kreativno izražavanje, pokazavši kako je učenje najuspješnije kada je povezano s aktivnim sudjelovanjem i međusobnom suradnjom. Ponosni smo na naše učenike koji su pokazali znatiželju, znanje i suradnički duh – baš kao i rijeke koje zajedno tvore mrežu života.