Učenici 7.a i 7.c razreda Osnovne škole Petra Preradovića zajedno s učiteljicom matematike Anitom Šimac sudjelovali su u interdisciplinarnom projektu Heklani svijet: Povezanost povijesti, simetrije i matematike, u kojem su na kreativan način povezali matematičke ishode iz cjeline Mnogokuti s elementima povijesti i likovne izražajnosti.
Polazišna točka bili su heklani radovi baka i prabaka, stari, ručno izrađeni stolnjaci i tabletići koje su učenici donijeli u školu. Promatrajući ih, učenici su uočavali različite mnogokute, osi simetrije i pravilne uzorke teselacija, učeći kako se geometrijski oblici pojavljuju i u tradicijskom ručnom radu.
Nakon istraživanja povijesti heklanja i razgovora o ulozi tog umijeća u svakodnevnom životu prošlih generacija, učenici su se okušali u konstruiranju vlastitih pravilnih mnogokuta koristeći geometrijske alate. Projekt je dodatno obogaćen kada je jedan učenik donio 3D olovku i pokušao nacrtane mnogokute pretvoriti u trodimenzionalni oblik te pomoću olovke označiti dijagonale unutar konstrukcije.
Ovaj projekt pokazao je kako se učenje može oblikovati kroz istraživanje, međupredmetno povezivanje i kreativnost, potičući učenike na dublje razumijevanje nastavnog sadržaja i njegovo povezivanje sa svakodnevnim životom i kulturnom baštinom.
Tradicija + Matematika + Kreativnost = Heklani svijet naših učenika!
Bravo 7.a i 7.c!