Datum objave: 27. svibnja 2025.
Kategorija: Naslovnica | Projekti

Matematičko putovanje Sunčevim sustavom 

svi 27, 2025 | Naslovnica, Projekti

Učenici 7.a razreda imali su priliku svoje znanje o krugu, kružnici, opsegu i duljini kružnog luka provjeriti jednog toplog proljetnog jutra. Aktivnost pod nazivom “Matematičko putovanje Sunčevim sustavom — mjerenja kod Pozdrava Suncu” osmišljena je kao spoj mjerenja, promišljanja, timskog rada i istraživačkog učenja.

U malim grupama, opremljeni konopom, metrom i drvenim kutomjerom, učenici su krenuli na zadatak: izmjeriti radijus središnjeg kruga koji predstavlja Sunce, izračunati njegov opseg, a zatim odabrati četiri planeta iz sustava instaliranog na rivi i odrediti duljine kružnih lukova za zadani kut. Kroz zadatke su promišljali o stvarnoj primjeni matematičkih formula, uočavali proporcionalnosti, analizirali pogreške u mjerenju i proučili povezanost udaljenosti planeta s duljinom njihovih kružnih orbita.

Učenici su dobili istraživački izazov: odabrati jedan planet Sunčeva sustava koji im je posebno zanimljiv i zaroniti u njegov svijet — doslovno i matematički.

Svaka je grupa samostalno odabrala planet — od poznatih divova poput Jupitera i Saturna do zagonetnog Urana ili „crvenog“ Marsa. Sljedeći korak bio je istraživanje ključnih karakteristika planeta: njegov radijus, udaljenost od Sunca, broj prirodnih satelita, sastav atmosfere i druge zanimljivosti koje su ih zaintrigirale. Zadatak je bio posebno osmišljen kako bi učenici naučeno povezali s matematičkim znanjima.

Kako izgleda Jupiterov radijus u kilometrima, a kako u metrima ili astronomskim jedinicama? Koliko je puta Zemlja manja od Saturna? Koliki je postotak Merkurovog dana u odnosu na godinu na Neptunu? Učenici su pretvarali mjerne jedinice, uspoređivali veličine, računali razlike, izrađivali grafikone i skalirane modele. Na taj su način matematiku iskoristili kao alat za razumijevanje svemira.

Kada učenike povedemo van, u stvarni svijet koji ih okružuje, otvaramo im vrata prema iskustvenom učenju koje ostavlja dublji trag. Svaka ulica, trg, park ili lokalna znamenitost postaje učionica na otvorenom, a učenicima omogućujemo da shvate kako je matematika svuda oko nas — živa, korisna i svakodnevna.

Pročitajte još

Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama

U svrhu jačanja sigurnosnih mjera u školama Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih donijelo je Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama.  Dana 7. siječnja 2025. godine ravnatelj OŠ Petra Preardovića g. Ante Barać donio je nova sigurnosna pravila...

Skip to content