Datum objave: 11. svibnja 2025.
Kategorija: Projekti

Matematika i umjetnost Mona Lise

svi 11, 2025 | Projekti

Kreativna integracija znanja i vještina

U sklopu eTwinning projekta Bridging Art & Geometry, učenici petih i sedmih razreda Osnovne škole Petra Preradovića sudjelovali su u posebnoj integriranoj aktivnosti pod nazivom “Matematika i Mona Lisa”, u kojoj su kroz igru, mjerenje i kreativnost istraživali kako se matematički pojmovi primjenjuju u umjetnosti.

Polazište aktivnosti bila je crno-bijela slika Mona Lise Leonarda da Vincija, podijeljena na 24 jednaka kvadrata. Svaki je učenik dobio jedan ili više kvadrata koje je najprije izmjerio, a zatim izračunao opsege i površine kvadrata, što je izravno povezano s ishodima iz matematike za peti razred:

  • Računanje opsega i površine kvadrata i pravokutnika
  • Primjena mjernih jedinica u stvarnim situacijama

Učenici su zajednički izračunali ukupne dimenzije cijele slike te izveli računanje opsega i površine pravokutne mreže, uspoređujući rezultate s originalnim dimenzijama slavne slike (77 cm × 53 cm). Usporedbom su analizirali koliki je omjer veličina između originala i njihova djela.

Učenici sedmih razreda dodatno su povezali ovu aktivnost s gradivom o mnogokutima – istraživali su kako se kvadrati i pravokutnici uklapaju u širu priču o geometrijskim oblicima, njihovim svojstvima i transformacijama.

Kao uvod u aktivnost, učenici su istražili život i djelo Leonarda da Vincija, promišljali o njegovu doprinosu znanosti i umjetnosti te raspravljali o simbolici Mona Lise kao jednog od najpoznatijih umjetničkih djela svih vremena.

U završnom, kreativnom dijelu učenici su obojali svoje kvadrate različitim tehnikama i stilovima, a potom ih pažljivo složili u jednu veliku kompoziciju. Na ovaj način stvorili su vlastitu, šarenu verziju Mona Lise – spoj matematike, timskog rada i umjetničkog izražavanja.

Posebno se istaknule učenice Anamaria Kaštela i Rita Bogatić, koje su samostalno oslikale svoju Mona Lisu u dimenzijama stvarnog umjetničkog djela koje se čuva u pariškom Louvreu – 77 × 53 cm.

Ova aktivnost istaknula je važnost međupredmetnog povezivanja te pokazala kako se matematika može učiti kroz praksu, igru i suradnju, razvijajući istovremeno kreativnost, preciznost i logičko razmišljanje.

Pročitajte još

Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama

U svrhu jačanja sigurnosnih mjera u školama Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih donijelo je Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama.  Dana 7. siječnja 2025. godine ravnatelj OŠ Petra Preardovića g. Ante Barać donio je nova sigurnosna pravila...

 Raspored prvaša po razrednim odjelima

 Raspored prvaša po razrednim odjelima

Poštovani roditelji,u priloženom dokumentu možete pogledati raspored prvaša po razrednim odjelima.Podsjećamo da je prijem prvaša u ponedjeljak u 9.30 sati u školskom dvorištu.Djeca trebaju donijeti praznu školsku torbu radi preuzimanja udžbenika. Našim najmlađim...

INFORMACIJE O POČETKU NOVE NASTAVNE GODINE

INFORMACIJE O POČETKU NOVE NASTAVNE GODINE

Poštovani roditelji i dragi učenici, u ponedjeljak, 8. rujna 2025. godine, nastava započinje u 8 sati za sve učenike od drugog do osmog razreda. Učenicima će taj dan biti podijeljeni udžbenici pa trebaju donijeti praznu školsku torbu. Učenici će nastavnu godinu...

OBAVIJEST ZA RODITELJE

OBAVIJEST ZA RODITELJE

Nastava u školskoj godini 2025./2026. započinje u ponedjeljak, 8. rujna 2025. godine.Učenicima će u toga dana biti dodijeljeni udžbenici koje financira Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, stoga trebaju donijeti praznu školsku torbu.Radne bilježnice koje se...

Skip to content