Datum objave: 11. svibnja 2025.
Kategorija: Projekti

Matematika i umjetnost Mona Lise

svi 11, 2025 | Projekti

Kreativna integracija znanja i vještina

U sklopu eTwinning projekta Bridging Art & Geometry, učenici petih i sedmih razreda Osnovne škole Petra Preradovića sudjelovali su u posebnoj integriranoj aktivnosti pod nazivom “Matematika i Mona Lisa”, u kojoj su kroz igru, mjerenje i kreativnost istraživali kako se matematički pojmovi primjenjuju u umjetnosti.

Polazište aktivnosti bila je crno-bijela slika Mona Lise Leonarda da Vincija, podijeljena na 24 jednaka kvadrata. Svaki je učenik dobio jedan ili više kvadrata koje je najprije izmjerio, a zatim izračunao opsege i površine kvadrata, što je izravno povezano s ishodima iz matematike za peti razred:

  • Računanje opsega i površine kvadrata i pravokutnika
  • Primjena mjernih jedinica u stvarnim situacijama

Učenici su zajednički izračunali ukupne dimenzije cijele slike te izveli računanje opsega i površine pravokutne mreže, uspoređujući rezultate s originalnim dimenzijama slavne slike (77 cm × 53 cm). Usporedbom su analizirali koliki je omjer veličina između originala i njihova djela.

Učenici sedmih razreda dodatno su povezali ovu aktivnost s gradivom o mnogokutima – istraživali su kako se kvadrati i pravokutnici uklapaju u širu priču o geometrijskim oblicima, njihovim svojstvima i transformacijama.

Kao uvod u aktivnost, učenici su istražili život i djelo Leonarda da Vincija, promišljali o njegovu doprinosu znanosti i umjetnosti te raspravljali o simbolici Mona Lise kao jednog od najpoznatijih umjetničkih djela svih vremena.

U završnom, kreativnom dijelu učenici su obojali svoje kvadrate različitim tehnikama i stilovima, a potom ih pažljivo složili u jednu veliku kompoziciju. Na ovaj način stvorili su vlastitu, šarenu verziju Mona Lise – spoj matematike, timskog rada i umjetničkog izražavanja.

Posebno se istaknule učenice Anamaria Kaštela i Rita Bogatić, koje su samostalno oslikale svoju Mona Lisu u dimenzijama stvarnog umjetničkog djela koje se čuva u pariškom Louvreu – 77 × 53 cm.

Ova aktivnost istaknula je važnost međupredmetnog povezivanja te pokazala kako se matematika može učiti kroz praksu, igru i suradnju, razvijajući istovremeno kreativnost, preciznost i logičko razmišljanje.

Pročitajte još

Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama

U svrhu jačanja sigurnosnih mjera u školama Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih donijelo je Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama.  Dana 7. siječnja 2025. godine ravnatelj OŠ Petra Preardovića g. Ante Barać donio je nova sigurnosna pravila...

Poziv na prijavu za Centar izvrsnosti iz fizike

Poziv na prijavu za Centar izvrsnosti iz fizike

Dragi učenici i roditelji, Centar izvrsnosti iz fizike započinje s radom 25. 10. 2025. i održavati će se subotama u OŠ Bartula Kašića. Sve učenike od 4. – 8. razreda koji su zainteresirani za upis molimo da ispune slijedeći obrazac ili se jave prof. fizike Sanji...

Zdravi doručak

Zdravi doručak

Učenici su uživali u pravom zdravom doručku!Kroz zajedničko druženje i razgovor naučili smo koliko je doručak važan za dobar početak dana – daje nam energiju, poboljšava koncentraciju i pomaže da budemo spremni za sve školske izazove.

Put jedne razglednice. Matematika na karti svijeta

Put jedne razglednice. Matematika na karti svijeta

Povodom obilježavanja Svjetskog dana pošte (9. listopada) učenici šestih i osmih razreda sudjelovali su u interdisciplinarnom projektu „Put jedne razglednice. Matematika na karti svijeta“ pod mentorstvom učiteljica Renate Cvetkoski i Anite Šimac.Cilj projekta bio je...

Skip to content