Datum objave: 11. svibnja 2025.
Kategorija: Projekti

Matematika i umjetnost Mona Lise

svi 11, 2025 | Projekti

Kreativna integracija znanja i vještina

U sklopu eTwinning projekta Bridging Art & Geometry, učenici petih i sedmih razreda Osnovne škole Petra Preradovića sudjelovali su u posebnoj integriranoj aktivnosti pod nazivom “Matematika i Mona Lisa”, u kojoj su kroz igru, mjerenje i kreativnost istraživali kako se matematički pojmovi primjenjuju u umjetnosti.

Polazište aktivnosti bila je crno-bijela slika Mona Lise Leonarda da Vincija, podijeljena na 24 jednaka kvadrata. Svaki je učenik dobio jedan ili više kvadrata koje je najprije izmjerio, a zatim izračunao opsege i površine kvadrata, što je izravno povezano s ishodima iz matematike za peti razred:

  • Računanje opsega i površine kvadrata i pravokutnika
  • Primjena mjernih jedinica u stvarnim situacijama

Učenici su zajednički izračunali ukupne dimenzije cijele slike te izveli računanje opsega i površine pravokutne mreže, uspoređujući rezultate s originalnim dimenzijama slavne slike (77 cm × 53 cm). Usporedbom su analizirali koliki je omjer veličina između originala i njihova djela.

Učenici sedmih razreda dodatno su povezali ovu aktivnost s gradivom o mnogokutima – istraživali su kako se kvadrati i pravokutnici uklapaju u širu priču o geometrijskim oblicima, njihovim svojstvima i transformacijama.

Kao uvod u aktivnost, učenici su istražili život i djelo Leonarda da Vincija, promišljali o njegovu doprinosu znanosti i umjetnosti te raspravljali o simbolici Mona Lise kao jednog od najpoznatijih umjetničkih djela svih vremena.

U završnom, kreativnom dijelu učenici su obojali svoje kvadrate različitim tehnikama i stilovima, a potom ih pažljivo složili u jednu veliku kompoziciju. Na ovaj način stvorili su vlastitu, šarenu verziju Mona Lise – spoj matematike, timskog rada i umjetničkog izražavanja.

Posebno se istaknule učenice Anamaria Kaštela i Rita Bogatić, koje su samostalno oslikale svoju Mona Lisu u dimenzijama stvarnog umjetničkog djela koje se čuva u pariškom Louvreu – 77 × 53 cm.

Ova aktivnost istaknula je važnost međupredmetnog povezivanja te pokazala kako se matematika može učiti kroz praksu, igru i suradnju, razvijajući istovremeno kreativnost, preciznost i logičko razmišljanje.

Pročitajte još

Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama

U svrhu jačanja sigurnosnih mjera u školama Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih donijelo je Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama.  Dana 7. siječnja 2025. godine ravnatelj OŠ Petra Preardovića g. Ante Barać donio je nova sigurnosna pravila...

Matematičko putovanje Sunčevim sustavom 

Matematičko putovanje Sunčevim sustavom 

Učenici 7.a razreda imali su priliku svoje znanje o krugu, kružnici, opsegu i duljini kružnog luka provjeriti jednog toplog proljetnog jutra. Aktivnost pod nazivom “Matematičko putovanje Sunčevim sustavom — mjerenja kod Pozdrava Suncu” osmišljena je kao spoj mjerenja,...

Skip to content