Datum objave: 11. svibnja 2025.
Kategorija: Projekti

Matematika i umjetnost Mona Lise

svi 11, 2025 | Projekti

Kreativna integracija znanja i vještina

U sklopu eTwinning projekta Bridging Art & Geometry, učenici petih i sedmih razreda Osnovne škole Petra Preradovića sudjelovali su u posebnoj integriranoj aktivnosti pod nazivom “Matematika i Mona Lisa”, u kojoj su kroz igru, mjerenje i kreativnost istraživali kako se matematički pojmovi primjenjuju u umjetnosti.

Polazište aktivnosti bila je crno-bijela slika Mona Lise Leonarda da Vincija, podijeljena na 24 jednaka kvadrata. Svaki je učenik dobio jedan ili više kvadrata koje je najprije izmjerio, a zatim izračunao opsege i površine kvadrata, što je izravno povezano s ishodima iz matematike za peti razred:

  • Računanje opsega i površine kvadrata i pravokutnika
  • Primjena mjernih jedinica u stvarnim situacijama

Učenici su zajednički izračunali ukupne dimenzije cijele slike te izveli računanje opsega i površine pravokutne mreže, uspoređujući rezultate s originalnim dimenzijama slavne slike (77 cm × 53 cm). Usporedbom su analizirali koliki je omjer veličina između originala i njihova djela.

Učenici sedmih razreda dodatno su povezali ovu aktivnost s gradivom o mnogokutima – istraživali su kako se kvadrati i pravokutnici uklapaju u širu priču o geometrijskim oblicima, njihovim svojstvima i transformacijama.

Kao uvod u aktivnost, učenici su istražili život i djelo Leonarda da Vincija, promišljali o njegovu doprinosu znanosti i umjetnosti te raspravljali o simbolici Mona Lise kao jednog od najpoznatijih umjetničkih djela svih vremena.

U završnom, kreativnom dijelu učenici su obojali svoje kvadrate različitim tehnikama i stilovima, a potom ih pažljivo složili u jednu veliku kompoziciju. Na ovaj način stvorili su vlastitu, šarenu verziju Mona Lise – spoj matematike, timskog rada i umjetničkog izražavanja.

Posebno se istaknule učenice Anamaria Kaštela i Rita Bogatić, koje su samostalno oslikale svoju Mona Lisu u dimenzijama stvarnog umjetničkog djela koje se čuva u pariškom Louvreu – 77 × 53 cm.

Ova aktivnost istaknula je važnost međupredmetnog povezivanja te pokazala kako se matematika može učiti kroz praksu, igru i suradnju, razvijajući istovremeno kreativnost, preciznost i logičko razmišljanje.

Pročitajte još

Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama

U svrhu jačanja sigurnosnih mjera u školama Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih donijelo je Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama.  Dana 7. siječnja 2025. godine ravnatelj OŠ Petra Preardovića g. Ante Barać donio je nova sigurnosna pravila...

Futsal (m)

Futsal (m)

Održano je natjecanje u Futsalu (m) do 6. razreda. U ekipu dječaka natjecali su se Luka Miloševski, Ivan Kačavenda, Karlo Zuban, Mark Jakob Marcikić, Niko Kovač, Šime Kolić, Jakov Vrsaljko, Jakov Knežević, Lovre Kotrulja i Toma Ružić. Ekipa je osvojila 1. mjesto na...

Atletika (ž)

Atletika (ž)

Županijsko natjecanje ŠSD osnovnih škola u Atletici do 6. razreda u organizaciji Županijskog saveza školskog sporta Zadarske županije je održano na ŠC Višnjik, Zadar, 7. svibnja 2025. godine s početkom u 15.30 sati. Za ekipu djevojčica natjecale su se Cvita Badžoka,...

Košarka (m)

Košarka (m)

U organizaciji Saveza školskih sportskih društava Grada Zadra održano je natjecanje u Košarci (m) do 6. razreda. U ekipu dječaka natjecali su se Andrija Bitanga, David Matušin, Maro Ninčević, Lovre Marinov, Karlo Zuban, Šimun Matulić, Fran Vlakić, Max Marković, Frane...

Skip to content