Povodom obilježavanja Međunarodnog dana svjetlosti, učenici šestih i sedmih razreda Osnovne škole Petra Preradovića sudjelovali su u međupredmetnom školskom projektu „Rasvjetljavanje tame – Istraživanje utjecaja svjetlosnog onečišćenja na planet“.
Projekt su osmislile i provele učiteljice Margarita Morić (biologija), Renata Cvetkoski (geografija) i Anita Šimac (matematika) s ciljem osvještavanja učenika o negativnim posljedicama prekomjerne umjetne rasvjete te važnosti očuvanja prirodnog ritma svjetla i tame.
Tijekom aktivnosti učenici su:
- istraživali što je svjetlosno onečišćenje, gdje ga najviše ima i kako utječe na okoliš i ljude,
- mjerili razinu svjetlosti pomoću luksmetra u različitim dijelovima školskog okruženja,
- izrađivali karte svjetlosnog onečišćenja, prateći gdje su razine najviše,
- računali potrošnju energije različitih izvora svjetlosti i raspravljali o učinkovitosti LED rasvjete u smanjenju onečišćenja,
- istraživali učinke svjetlosnog zagađenja na noćne životinje i ljudski organizam, osobito na san i zdravlje,
- razvijali digitalne, istraživačke i suradničke vještine kroz timski rad i prezentacije.
Učenici su također upoznali inovativnu mrežnu stranicu https://story.earth, gdje su pomoću interaktivnih karata i globalnih podataka mogli usporediti razine svjetlosnog onečišćenja u različitim dijelovima svijeta. Platforma pruža informacije o klimatskim promjenama, korištenju energije i stanju planeta te je učenicima poslužila kao vrijedan izvor za usporedbu lokalnih podataka s globalnim.
Kroz ovaj projekt, naši učenici su osvijestili važnost očuvanja noćnog neba, naučili odgovorno promišljati o korištenju svjetlosti te razvijali kritičko mišljenje i znanstveni pristup svakodnevnim pojavama.