Završna radionica u sklopu Erasmus+ projekta Widespread Schools održana je u Arheološkom muzeju u ponedjeljak 28. travnja.
Učenike 5.b razreda i učiteljice Renatu Cvetkoski i Anitu Šimac dočekala je voditeljica Pedagoško – andragoškog odjela: Jelena Vekić Bašić, dipl. arheol., muzejski pedagog. Kroz niz zanimljivih zadataka, povezali su matematiku, geografiju i povijest te primijenili naučeno u stvarnom kontekstu.
Zadatak 1: Mjerenje antičkog stupa
Učenici su mjerili visinu i promjer antičkog stupa unutar muzeja te na zadarskom Forumu. Nakon preciznih mjerenja, izračunali su visinu stupa u centimetrima, metrima i prikazali rješenja u obliku razlomaka u decimalnih brojeva.
Zadatak 2: Geometrijski oblici na mozaiku
Istražujući antičke mozaike, učenici su identificirali i crtali geometrijske oblike poput kvadrata, trokuta, pravokutnika i rombova. Izračunali su koliko se puta svaki oblik pojavljuje na mozaiku, pritom razvijajući sposobnosti zapažanja i prostornog mišljenja.
Zadatak 3: Računanje vremena
Odabrali su po jedan eksponat iz stare i nove ere te izračunali koliko je godina, mjeseci i dana prošlo između njihova nastanka. Ovaj zadatak omogućio im je konkretno razumijevanje kronologije i vremenskog razmaka u povijesti.
Geografski izazov: Udaljenosti antičkih gradova
Pomoću karte i mjerila učenici su izračunali zračne udaljenosti između antičkog Zadra (Iadera) i drugih povijesnih lokacija: Starigrada (Argyruntum), Nina (Aenona) i Podgrađa kod Benkovca (Asseria), čime su dodatno povezali vještine snalaženja u prostoru s poznavanjem antičke baštine.
Ova radionica ne samo da je obogatila učenike znanjem, već ih je potaknula na kritičko razmišljanje, timski rad i istraživanje, što su i osnovni ciljevi Widespread school projekta.