Kreativna integracija znanja i vještina
U sklopu eTwinning projekta Bridging Art & Geometry, učenici petih i sedmih razreda Osnovne škole Petra Preradovića sudjelovali su u posebnoj integriranoj aktivnosti pod nazivom “Matematika i Mona Lisa”, u kojoj su kroz igru, mjerenje i kreativnost istraživali kako se matematički pojmovi primjenjuju u umjetnosti.
Polazište aktivnosti bila je crno-bijela slika Mona Lise Leonarda da Vincija, podijeljena na 24 jednaka kvadrata. Svaki je učenik dobio jedan ili više kvadrata koje je najprije izmjerio, a zatim izračunao opsege i površine kvadrata, što je izravno povezano s ishodima iz matematike za peti razred:
- Računanje opsega i površine kvadrata i pravokutnika
- Primjena mjernih jedinica u stvarnim situacijama
Učenici su zajednički izračunali ukupne dimenzije cijele slike te izveli računanje opsega i površine pravokutne mreže, uspoređujući rezultate s originalnim dimenzijama slavne slike (77 cm × 53 cm). Usporedbom su analizirali koliki je omjer veličina između originala i njihova djela.
Učenici sedmih razreda dodatno su povezali ovu aktivnost s gradivom o mnogokutima – istraživali su kako se kvadrati i pravokutnici uklapaju u širu priču o geometrijskim oblicima, njihovim svojstvima i transformacijama.
Kao uvod u aktivnost, učenici su istražili život i djelo Leonarda da Vincija, promišljali o njegovu doprinosu znanosti i umjetnosti te raspravljali o simbolici Mona Lise kao jednog od najpoznatijih umjetničkih djela svih vremena.
U završnom, kreativnom dijelu učenici su obojali svoje kvadrate različitim tehnikama i stilovima, a potom ih pažljivo složili u jednu veliku kompoziciju. Na ovaj način stvorili su vlastitu, šarenu verziju Mona Lise – spoj matematike, timskog rada i umjetničkog izražavanja.
Posebno se istaknule učenice Anamaria Kaštela i Rita Bogatić, koje su samostalno oslikale svoju Mona Lisu u dimenzijama stvarnog umjetničkog djela koje se čuva u pariškom Louvreu – 77 × 53 cm.
Ova aktivnost istaknula je važnost međupredmetnog povezivanja te pokazala kako se matematika može učiti kroz praksu, igru i suradnju, razvijajući istovremeno kreativnost, preciznost i logičko razmišljanje.