ČASOPIS UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE PETRA PRERADOVIĆA
Kliknite na naslov ili na sliku za ulazak na portal!
ERASMUS +
Climate Change and STEM Education in Classrooms
2022. - 2024.
Savjetodavna linija za roditelje
0800 0800
Savjetodavna linija za djecu
116 111
Pozivi na oba broja su besplatni.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
08.00 - 08.45
08.50 - 09.35
09.40 - 10.25
10.45 - 11.30
11.35 - 12.20
12.25 - 13.10
13.15 - 14.00
14.00 - 14.45
14.50 - 15.35
15.40 - 16.25
16.45 - 17.30
17.35 - 18.20
18.25 - 19.10
19.15 - 20.00
Projektom STEM COUNTY, u kojem sudjeluju i učitelji naše škole Renata Cvetkoski, Margarita Morić, Ivica Stanić i Anita Šimac, poboljšat će se STEM vještine učitelja i učenika u osnovnim školama u Zadarskoj županiji. Cilj projekta je unaprijeđenje STEM vještina učitelja i drugih odgojno – obrazovnih radnika te učenika u osnovnim školama u Zadarskoj županiji te modernizacija infrastrukture i nabava opreme koja će služiti za STEM aktivnosti.
Projekt se financira iz Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora (EGP) i Kraljevine Norveške, a vrijeme provedbe je od srpnja 2022. godine do travnja 2024. godine.
Studijsko putovanje učitelja organizirano je u sklopu projekta s ciljem aktivnog sudjelovanja u radionicama i razmjena iskustava učitelja na temu aktivnog građanstva. Organizirani su radni sastanci učitelja iz Zadarske županije s učiteljima osnovnih škola iz Norveške na kojem su se usvojila znanja i iskustva za razvoj modela učenja i praktičnog rada u nastavi u aktivnom građanstvu.
Studijsko putovanje započeo je 7. veljače posjetom Vitengarden centru u Nærbøu, koji je usmjeren na održivi razvoj i uzgoj životinja i biljaka. Održan je uvodni sastanak s voditeljicom Helene Østby Larsen i Johnom Arne Frafjordom, direktorom muzeja Vitenfabrikke.
U sklopu prve radionice koju je održala Silje Andreassen Berge sudionici su doznali kako kroz izradu karamela učenike uključiti u aktivno donošenje odluka pri sudjelovanju u timskom radu. Učenici prolaze kroz čitav proces izrade, od mjerenja sastojaka do kuhanja, što razvija samostalnost i finu motoriku.
Uslijedilo je kratko razgledavanje farme i autohtonih životinjskih vrsta koje se uzgajaju na njoj. Pri razgledu farme objašnjeno je kako učenicima približiti znanja o procesu uzgoja hrane.
Helene Østby Larsen je pokazala interaktivni edukativni postav o proizvodnji bioplina u kojem učenici saznaju o reciklaži i upotrebi životinjskog izmeta za dobivanje energije. Sudionici su doznali kako potaknuti učenike da kritički razmišljaju o problemu prekomjerne proizvodnje i konzumacije mesnih proizvoda koja rezultira velikom količinom otpada.
John Arne Frafjord i Helene Østby Larsen su prisutne zatim proveli kroz postav muzejskog dijela Vitengardena koji uključuje spoj tehnologije i tradicije.
Na završnom okruglom stolu su izneseni dojmovi i prijedlozi implementacije naučenog u školski sustav u Hrvatskoj.
8. veljače je započeo posjetom Vitenfabrikke, znanstvenom centru i muzeju u Sandnesu. Ravnatelj John Arne Frafjord je prisutne upoznao s poviješću nastanka grada Sandnesa i industrijama na kojima počiva razvoj grada do danas. Nakon čitanja plana rada, zamolio je sudionike da iznesu svoja očekivanja, te pozitivna iskustva i ostvarene rezultate provedenog dijela projekta.
Rut Haaland Voll je uključila sudionike u aktivnost rješavanja matematičkih izazova koji su osmišljeni za učenike različitih dobnih skupina, potičući ih na logičko razmišljanje, na zabavan i kreativan način. Grupnim radom pri izradi velikog tetraedra sudionici su iskusili kao primijeniti tehnike interaktivnog podučavanja s učenicima.
Ruth Simonsen je održala demonstraciju izrade kukavica-okarina tradicionalnom lončarskom tehnikom, koju prezentira i djeci posjetiteljima centra. Uslijedio je posjet radionici izrade glinenih minijatura pločica i crijepova u kojoj su sudjelovali učenici lokalne škole. Djeca su samostalno modelirala, koristila alate, mjerila dimenzije, vodila bilješke i određivala kvalitetu proizvoda kroz podjelu rada kakva se povijesno provodila u Sandnesu.
Uslijedio je poznati STEM izazov „egg drop“. Sudionici su iz ponuđenih materijala trebali osmisliti način sigurnog spuštanja jajeta s trećeg na prvi kat Vitenfabrikke. Navedena aktivnost razvija kreativni pristup rješavanju problemskog zadatka i potiče djecu na suradnju.
U Makerspace prostoru održana je radionica izrade električnih trolova pod vodstvom Vetlea Kollsgård Eidea. Pomoću prototipske ploče i jednostavnih spojeva s led diodama osvijetljene su „oči“ vunenih trolova. Uslijedila je radionica pod vodstvom, gdje su sudionici upoznati s osnovama 3D printanja pomoću programa Tinker cad. Ove dvije radionice su prikazale mogućnosti upotrebe raznih tehnologija kako bi približile STEM vještine učenicima.U planetariju Vitefabrikke Oddvar V Moss je predstavio strukturu planetarija i njegovu primjenu pri edukaciji djece i poticanju njihova interesa za istraživanje svemirskog beskraja.
Dan je zaključen završnim sastankom u kojem se razgovaralo o sadržajima unutar Vitenfabrikke i ostvarenim očekivanjima, te mogućnostima daljnje suradnje.
Projektne aktivnosti nastavljaju se organizacijom online radionice/sastanka između učenika osnovnih škola iz Zadarske županije s osnovnim školama iz Norveške na kojoj će učenici kroz interaktivan i zabavan način prilagođen njihovom uzrastu usvajati primjere dobre prakse s ciljem promicanja vrijednosti poput jednakosti, tolerancije i pravde među učenicima.