preskoči na sadržaj

Osnovna škola Petra Preradovića Zadar

Login
 

ČASOPIS UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE PETRA PRERADOVIĆA


PROJEKT STEM SCHOOL LABEL


ERASMUS + PORTAL

Kliknite na naslov ili na sliku za ulazak na portal!

ERASMUS + 

Climate Change and STEM Education in Classrooms

2022. - 2024. 

 



Savjetodavna linija za roditelje
0800 0800

Savjetodavna linija za djecu
116 111

Pozivi na oba broja su besplatni.


 

Popis udžbenika

Popis udžbenika

za školsku godinu 2022./2023.



===== >>    LINK POPIS

Brošura za roditelje

 



DRUGAŠI ► TREĆAŠI


ČETVRTAŠI ► PETAŠI


ŠESTAŠI ► SEDMAŠI


OSMAŠI

Zato što volimo Zadar

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 2. 5. 2012.

Ukupno: 679938
Ovaj mjesec: 5455
Ovaj tjedan: 1232
Danas: 88
Kada zvono zvoni

08.00 - 08.45

08.50 - 09.35

09.40 - 10.25

10.45 - 11.30

11.35 - 12.20

12.25 - 13.10

13.15 - 14.00


14.00 - 14.45

14.50 - 15.35

15.40 - 16.25

16.45 - 17.30

17.35 - 18.20

18.25 - 19.10

19.15 - 20.00

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Studijsko putovanje u Sandnes, Norveška u sklopu STEM County projekta, 6. do 9. veljače 2024.
Autor: Anita Šimac, 11. 2. 2024.

Projektom STEM COUNTY, u kojem sudjeluju i učitelji naše škole Renata Cvetkoski, Margarita Morić, Ivica Stanić i Anita Šimac, poboljšat će se STEM vještine učitelja i učenika u osnovnim školama u Zadarskoj županiji. Cilj projekta je unaprijeđenje STEM vještina učitelja i drugih odgojno – obrazovnih radnika te učenika u osnovnim školama u Zadarskoj županiji te modernizacija infrastrukture i nabava opreme koja će služiti za STEM aktivnosti.

Projekt se financira iz Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora (EGP) i Kraljevine Norveške, a vrijeme provedbe je od srpnja 2022. godine do travnja 2024. godine.

Studijsko putovanje učitelja organizirano je u sklopu projekta s ciljem aktivnog sudjelovanja u radionicama i razmjena iskustava učitelja na temu aktivnog građanstva. Organizirani su radni sastanci učitelja iz Zadarske županije s učiteljima osnovnih škola iz Norveške na kojem su se usvojila znanja i iskustva za razvoj modela učenja i praktičnog rada u nastavi u aktivnom građanstvu.


Studijsko putovanje započeo je 7. veljače posjetom Vitengarden centru u Nærbøu, koji je usmjeren na održivi razvoj i uzgoj životinja i biljaka. Održan je uvodni sastanak s voditeljicom Helene Østby Larsen i Johnom Arne Frafjordom, direktorom muzeja Vitenfabrikke.

U sklopu prve radionice koju je održala Silje Andreassen Berge sudionici su doznali kako kroz izradu karamela učenike uključiti u aktivno donošenje odluka pri sudjelovanju u timskom radu. Učenici prolaze kroz čitav proces izrade, od mjerenja sastojaka do kuhanja, što razvija samostalnost i finu motoriku.

Uslijedilo je kratko razgledavanje farme i autohtonih životinjskih vrsta koje se uzgajaju na njoj. Pri razgledu farme objašnjeno je kako učenicima približiti znanja o procesu uzgoja hrane.

Helene Østby Larsen je pokazala interaktivni edukativni postav o proizvodnji bioplina u kojem učenici saznaju o reciklaži i upotrebi životinjskog izmeta za dobivanje energije. Sudionici su doznali kako potaknuti učenike da kritički razmišljaju o problemu prekomjerne proizvodnje i  konzumacije mesnih proizvoda koja rezultira velikom količinom otpada.

John Arne Frafjord i Helene Østby Larsen su prisutne zatim proveli kroz postav muzejskog dijela Vitengardena koji uključuje spoj tehnologije i tradicije.

Na završnom okruglom stolu su izneseni dojmovi i prijedlozi implementacije naučenog u školski sustav u Hrvatskoj.

8. veljače je započeo posjetom Vitenfabrikke, znanstvenom centru i muzeju u Sandnesu. Ravnatelj John Arne Frafjord je prisutne upoznao s poviješću nastanka grada Sandnesa i industrijama na kojima počiva razvoj grada do danas. Nakon čitanja plana rada, zamolio je sudionike da iznesu svoja očekivanja, te pozitivna iskustva i ostvarene rezultate provedenog dijela projekta.

Rut Haaland Voll je uključila sudionike u aktivnost rješavanja matematičkih izazova koji su osmišljeni za učenike različitih dobnih skupina, potičući ih na logičko razmišljanje, na zabavan i kreativan način. Grupnim radom pri izradi velikog tetraedra sudionici su iskusili kao primijeniti tehnike interaktivnog podučavanja s učenicima.

Ruth Simonsen je održala demonstraciju izrade kukavica-okarina tradicionalnom lončarskom tehnikom, koju prezentira i djeci posjetiteljima centra. Uslijedio je posjet radionici izrade glinenih minijatura pločica i crijepova u kojoj su sudjelovali učenici lokalne škole. Djeca su samostalno modelirala, koristila alate, mjerila dimenzije, vodila bilješke i određivala kvalitetu proizvoda kroz podjelu rada kakva se povijesno provodila u Sandnesu.

Uslijedio je poznati STEM izazov „egg drop“.  Sudionici su iz ponuđenih materijala trebali osmisliti način sigurnog  spuštanja jajeta s trećeg na prvi kat Vitenfabrikke. Navedena aktivnost razvija kreativni pristup rješavanju problemskog zadatka i potiče djecu na suradnju.

U Makerspace prostoru održana je radionica izrade električnih trolova pod vodstvom Vetlea Kollsgård Eidea. Pomoću prototipske ploče i jednostavnih spojeva s led diodama osvijetljene su „oči“ vunenih trolova. Uslijedila je radionica pod vodstvom, gdje su sudionici upoznati s osnovama 3D printanja pomoću programa Tinker cad. Ove dvije radionice su prikazale mogućnosti upotrebe raznih tehnologija kako bi približile STEM vještine učenicima.U planetariju Vitefabrikke Oddvar V Moss je predstavio strukturu planetarija i njegovu primjenu pri edukaciji djece i poticanju njihova interesa za istraživanje svemirskog beskraja.

Dan je zaključen završnim sastankom u kojem se razgovaralo o sadržajima unutar Vitenfabrikke i ostvarenim očekivanjima, te mogućnostima daljnje suradnje.

Projektne aktivnosti nastavljaju se organizacijom online radionice/sastanka između učenika osnovnih škola iz Zadarske županije s osnovnim školama iz Norveške na kojoj će učenici kroz interaktivan i zabavan način prilagođen njihovom uzrastu usvajati primjere dobre prakse s ciljem promicanja vrijednosti poput jednakosti, tolerancije i pravde među učenicima.

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju